سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایندگی فروش اینورتر دلتا

در صنعت از موتورهای القایی استفاده های زیادی می شود. در گذشته کنترل سرعت موتورهای القایی کار دشواری بود. امروزه با اختراع اینورترها به راحتی می توان دور موتورهای القایی را کنترل کرد. مزایای زیاد موتورهای القایی نسبت به موتورهای DC باعث شد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. هرگاه کنترل موتور لازم باشد، ترمز کردن بخش مهمی از کنترل موتور است. بنابراین در این مقاله روش توقف موتور با اینورتر را معرفی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش اینورتر با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی اینورتر و محصولات دلتا  با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی فروش اینورتر دلتا تماس بگیرید

چندین روش مختلف برای ترمز یا کند شدن موتور القایی AC مفید است که در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

• تزریق DC

• ترمز دینامیکی

• ترمز احیا کننده

• Plugging

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش اینورتر با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی اینورتر و محصولات دلتا  با ما تماس بگیرید.

ترمز تزریقDC

تزریق DC از تکنیک انرژی دادن به سیم پیچ استاتور با ولتاژ کم جریان DC به جای جریان الکتریسیته و جریان برق بالا استفاده می کند. اگر سیم پیچ استاتور موتور القایی AC در حال چرخش باشد و به جای AC از DC تغذیه کند ، روتور خودش را در داخل یک میدان مغناطیسی ثابت می چرخاند. این امر باعث می شود که جریانها در میله های روتور القا شود ، که طبق قانون لنز ، نیروی ترمز در روتور ایجاد شود. دقیقاً خلاف آنچه اتفاق می افتد هنگامی که موتور از حالت ایستاده انرژی می گیرد: در آنجا ، جریان ها در میله های روتور القا می شوند زیرا روتور ثابت است و میدان استاتور در حال چرخش است. این روش ترمز کاملاً مؤثر است و تنها مقادیر کمی از جریان مستقیم از طریق سیم پیچ استاتور برای ایجاد گشتاور ترمز بزرگ لازم است.

 

گشتاور ترمز تزریقDC

گشتاور ترمز حاصل از تزریق DC با میزان جریان تزریق DC متفاوت است و همچنین مستقیماً با سرعت روتور تغییر می کند.

این بدان معنی است که موتور با کم شدن سرعت متوقف می شود و نیروی ترمز ایجاد شده توسط تزریق DC کاهش می یابد.محاسبه گشتاور ترمز تولید شده توسط تزریق DC عملی نیست.ترمز DC سرعت موتور را کنترل نمی کند،بنابراین زمان توقف موتور به بار بستگی دارد.

قانون حفظ انرژی

هنگامی که هر حرکتی به عنوان ترمز عمل می کند انرژی جنبشی موتور و مکانیزمی که به آن متصل است باید به جایی برود. این یک اصل اساسی از فیزیک است ، که به عنوان قانون حفظ انرژی نام گذاری شده است:انرژی را نمی توان ایجاد کرد یا از بین برد ، فقط در شکل تغییر می یابد. هنگامی که از تزریق DC برای ترمز یک موتور استفاده می شود ، انرژی ترمز با استفاده از جریان های القایی که از طریق میله های روتور و حلقه های کوتاه حلقه می شوند به شکل گرما از بین می رود. این موضوعی است که باید هنگام انتخاب تزریق DC به عنوان یک روش ترمز در نظر داشته باشید: آیا روتور می تواند در صورت لزوم با خیال راحت حرارت را از بین ببرد؟ چرخه های ترمز مکرر ، به خصوص با کمی وقفه بین چرخه ها ، ممکن است روتور را بیش از حد گرم کند و باعث آسیب به موتور شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی فروش اینورتر دلتا تماس بگیرید